szöveg kicsinyítéseszöveg nagyítása
Vantara Gyulát megtalálja:
facebook
YouTube
Twitter
2012.04.12.  
1387 alkalommal olvasva
Nem lesznek bezárt vasútvonalak, illetve elbocsátások

A vasúti menetrend összehangolása a buszjáratokkal, a csatlakozások harmonizálása, a párhuzamosságok megszüntetése és járatritkítás – röviden így foglalta össze a megyét is érintő vasúti menetrendváltozások fő céljait és eszközeit Vantara Gyula. A polgármester leszögezte, hogy a változtatások elsődleges oka az előző kormány IMF-el szembeni kötelezettségvállalása, amelynek takarékossági irányelveit a jelenlegi kormány is kénytelen szem előtt tartani. A Békéscsabát is érintő járatok esetében nem jelent komoly változást az új, áprilisi menetrend.

Az előzetes híresztelésekkel szemben szó sincs vasútvonalak megszüntetéséről, vagy egy már szintén beharangozott elbocsátási hullám megindulásáról, egyszerűen az előző kormány által vállalt takarékossági követelményekhez igazodó közlekedés-racionalizálási folyamat indult el. Ennek egyik legfontosabb alapelve szerint, a lehető legkisebb mértékben sérülhetnek az utazóközönség többségi igényei – kezdte a változtatásokról szóló tájékoztatóját Vantara Gyula. A polgármester hangsúlyozta, hogy a tervezett járatritkításokat előzetesen egyeztették az illetékes szakmai szervek képviseletével, amelyek mindegyike hozzájárult a módosításokhoz. A megyében összesen hét vasútvonalat érintő változások főként a gyengébb kihasználtságú járatok ritkításátban jelentkeznek, ezek utasforgalmát az egyes vonalakon maradó többi vonat is megfelelően képes ellátni. Vantara Gyula elmondta, hogy minden egyes vonal esetében, így a Békés megyei járatok kapcsán is széles körű utasszámlálás után döntöttek a járatritkításokról. A Budapest–Szolnok–Békéscsaba–Lőkösháza vonalon a távolsági utasforgalmat a kétóránként Budapestről Békéscsabára – többségében Lőkösházáig közlekedő – intercity és gyorsvonatok látták el, amelyek csúcsidőszakban óránkénti gyakoriságot garantáltak. Az új menetrend továbbra is biztosítja a főváros és Békéscsaba között az átlagosan kétóránkénti forgalmat, de csúcsidőszakban megmarad az óránkénti kapcsolat is, hiszen összesen két járat megszűnését eredményezik a ritkítások.

A Szeged–Békéscsaba vonalon változatlan ütemezés szerint, tehát napi 22-24 alkalommal közlekednek a vonatok. A kora reggeli és késő esti időszakokra jellemző, hogy a túl korai, vagy éppen túl kései időpontok miatt már nincs értelme a vonal teljes szakaszának lefedésére, ilyenkor úgynevezett rész-szakaszokon közlekednek a szerelvények. Ezeken a rövidebb viszonylatú járatokon azonban napközben jóval kevesebben utaznak, különösen hétvégén. A menetrend-módosítások következtében szűkül a kora reggeli és késő esti vonatok közlekedési intervalluma, ez a hétköznapokra korlátozódik, mérsékelve a meglehetősen gazdaságtalanul üzemelő szerelvények futammennyiségét. Ez nem érinti a Békéscsaba–Gyula–Kötegyán között közlekedő vonatokat, hiszen itt a kihasználtságra való tekintettel munkanapokon továbbra is 33 járat közlekedik majd. Ugyanez érvényes a Békéscsaba–Mezőhegyes vonal esetében is, ahol szintén nem találkozhatnak járatritkításokkal az utasok.

MÁV menetrend


2017.12.14.
16 alkalommal olvasva
2017.12.14.
19 alkalommal olvasva
2017.12.11.
22 alkalommal olvasva