szöveg kicsinyítéseszöveg nagyítása
Vantara Gyulát megtalálja:
facebook
YouTube
Twitter
2013.04.13.  
5904 alkalommal olvasva
A Csabai kolbász marketingje Képgaléria

Békéscsaba Város Önkormányzata a 2012-es év végén elkészíttette a Csabai kolbász marketing koncepcióját. Az elgondolás célja, hogy segítse a helyi kistermelők piacra jutását, a Csabai kolbász hírnevének építését, és ezzel békéscsabai családok sokaságának nyújtson tisztes megélhetést és kiegészítő jövedelmet, hozzájárulva a helyi gazdaság megerősödéséhez.

Számos elképzelés látott már napvilágot ebben a kérdésben. A most elkészült felvetés ezek teljes körű összefoglalásának folytatásának tekinthető, a megvalósítást segítő konkrét lépéseket megfogalmazva. Javaslatokat tartalmaz a Csabai kolbász pozícionálására, a gasztro-turisztikai kínálat bővítésére, a termelők piacra jutásának támogatására, új értékesítési csatornák kialakítására és a termelők versenyképességének javítására.

A koncepció készítését egy széles körű helyi és országos primer kutatás, előzte meg, melynek során a feltérképezésre került a kolbászkészítés helyzete, országos, szakmai és helyi megítélése és lehetőségei.

A vizsgálatok során nem csak anonim kutatások, hanem személyes mélyinterjúk készültek kolbászkészítőkkel, a kolbászfesztivál és a kolbászklub vezetőivel, valamint a helyi közélet szereplőivel. Kivétel nélkül minden megkérdezett egyetért azzal, hogy támogatni kell a kistermelés megerősödését. Példa nélküli a közösség egyetértése, összefogása ebben a kérdésben!

A koncepció néhány releváns megállapítása, a teljesség igénye nélkül:

  • A Csabai kolbász készítése egy élő néphagyomány, mely szinte semmit sem változott az évszázadok során. A Csabai abban különbözik más kolbászoktól, hogy paprikával gazdagon fűszerezett, kézzel készül és nem tartalmazhat borsot.

  • Hungarikumunk kézműves jellege és a kvalitása miatt a prémium kategóriájú termékek körébe tartozik. Ehhez következetesen biztosítani kell a kimagasló minőséget az alapanyagoktól a végtermékig.

  • Támogatni kell a kistermelők piacra jutását, mert a manufaktúra jelleg miatt nem rentábilis minden családnak önálló, komplex marketingeszköztárat fenntartani. (A „Csabai kolbászkatalógus 2013” - Szigeti Henrietta ötlete alapján - egy olyan hiánypótló kiadvány lesz, mely elkalauzol minket valamennyi Békéscsabán tevékenykedő kistermelőhöz, valamint bemutatja termékeiket, szolgáltatásaikat és elérhetőségeiket. A kiadvány megjelenése áprilisra várható. A város ezzel a katalógussal is szeretné közvetlenül támogatni a kolbászkészítőket.)

  • Be kell vezetni a Csabai kézműves kolbász védjegyet a minőség- és piacvédelem érdekében.

  • Emellett enyhíteni kell a jogi korlátokon, mint például a mennyiségi korlátozás, vagy a kistermelők kizárólagosan Budapestre határolódó értékesítési jogának korlátozása, hiszen a Csabai kolbász egész Magyarországon sőt az országhatárokon kívül is jól ismert, keresett termék.

(1. kép: tradícionális Csabai kolbász; 2. kép: kolbász "csabaiasan" Ausztráliában)

Csabai_Kolbasz_01.jpg
Csabai_Kolbasz_02.jpg


2017.12.04.
25 alkalommal olvasva
2017.11.28.
43 alkalommal olvasva


parse time: 0.058seconds