szöveg kicsinyítéseszöveg nagyítása
Vantara Gyulát megtalálja:
facebook
YouTube
Twitter
2013.11.28.  
2334 alkalommal olvasva
Megújul az állomás, négysávos lesz a jaminai híd Képgaléria

Néhány napja kezdődtek meg a vasútfejlesztés Békéscsabát is érintő munkálatai, melyek a tervek szerint 2015 december végére fejeződnek be. A 35 milliárd forintos beruházásról pénteken délelőtt tartottak sajtótájékoztatót.

A most még igen romos, lehangoló képet mutató várócsarnokban Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Kft. kommunikációs osztályvezetője ismertette a projekt legfontosabb elemeit.

Mint megtudtuk, a rekonstrukciós munkálatokat falkutatás előzi meg, ezt követően kezdődik meg az épület korhű állapotának visszaállítása. Átépül az állomás előtti tér, ahol új parkolókat, kerékpártárolókat alakítanak ki, térköveket tesznek le, s a parkosítás mellett padokat és szökőkutat is telepítenek, így biztosítva méltó környezetet a több mint 150 éves műemlék-épületnek.

A jelenlegi buszpályaudvar aluljáró folytatásaként a csarnok alatt, végig a földfelszín alatt épül ki, így majd közvetlenül lehet mind a peronokat, mind a csarnok épületét megközelíteni. Az aluljáróból az új magas-peronokra három irányba mind gyalog, mind az esélyegyenlőség biztosítása érdekében liftekkel is fel lehet jutni. Új villamos felsővezeték és új térvilágítás épül, és korszerűsítik a villamos alállomást. Átépül az állomás vágányhálózata, megszűnnek az ideiglenes sebességkorlátozások, növekszik az állomás átbocsátó képessége, lehetővé válik a 22,5 tonna tengelyterhelésű vonatok közlekedése. A vágányok mellett több mint 2000 m hosszban zajvédő falat emelnek.

A beruházás az állomás megközelíthetőségére is hatással lesz. Korszerűsítik ugyanis és biztonságossá tesznek négy szintbeni átjárót: a Mokry utcában, a Sziklai utcában, a Kereki úton és a Kétegyházi úton. Ezeket új burkolattal látják el, valamint külön leválasztják a gyalogos-kerékpáros és közúti forgalmat egymástól, a Mokry utcában, a Sziklai utcában és a Kétegyházi úton fénysorompót telepítenek. A Szerdahelyi út – Franklin utca és a vasút keresztezésében az eddigi szintbeni átjáró helyett közúti, gyalogos és kerékpáros aluljáró épül. Így megszűnik a lezárt sorompó miatti hosszú várakozási idő. Az Ihász utcai felüljáró új szerkezetet kap, így szélesebb sávon haladhatnak a gyalogosok és a kerékpárosok.

Az állomás megújulása mellett a projekt leglátványosabb elemeként az Orosházi úti felüljáró helyett új híd épül. A jelenlegi 2x1 sávos, leromlott állapotú felüljáró helyett korszerű, 2x2 sávos, 15 vasúti vágányt áthidaló ferdekábeles híd ível át a sínek felett. A 120 méter hosszú, 30 méter magas pilonú hídon külön gyalogos és kerékpáros sáv is létesül. Átépül a Bartók Béla út – Temető sor csomópont, korszerű, nagy átbocsátóképességű „turbo” körforgalom épül az Orosházi út – Gyár utca keresztezésében. Megújul a Gyár utca és a Kereki út is, korszerű, szintbeni összeköttetést biztosítva a két városrész között.

Az Új Széchenyi Terv Közlekedés Operatív Program keretében uniós források segítségével megvalósuló beruházás kivitelezője a közbeszerzésen nyertes, legalacsonyabb árat adó Csaba 2013 Konzorcium. A kivitelezés nettó összege 34,9 milliárd forint.

A sajtótájékoztató Farkas Zoltán, a Békés megyei közgyűlés elnöke örömét fejezte ki annak okán, hogy ismét egy jelentős beruházásról tajékoztathatják a közvéleményt. Mint mondta, tudni kell, hogy a vasútfejlesztéssel az egész megyét érintően, összesen 70 milliárd forintra rúg, s vélhetően lendít majd a gazdasági életen is.

Békéscsaba polgármestere, Vantara Gyula kijelentette: a város legnagyobb volumenű beruházásának elindításánál lehetünk jelen.
- Az állomás felújításával Békéscsaba visszakapja egyik ékkövét, s egy olyan XXI. századi felüljáróval gazdagodhatunk, mely akár a település jelképévé is válhat – hallhattuk a polgármestertől, aki történelmi visszatekintésében utalt arra, hogy Csabán 1858-ban épült ki a vasút, s az első állomás is közpénzből valósult meg. Az itt élő emberek felismerték a vasút jelentőségét, s mai utódaik ugyancsak ezt vallják.
- Az új, 160 km-es sebességre képes vasúti pálya közelebb viszi Békéscsabát Budapesthez, az utazási idő jelentősen lerövidül. A vasútállomás felújítása, a vasúti átjárók, az aluljárók, az új repülőhíd, és az új 2x2 sávos Orosházi úti híd pedig közelebb hozza Jaminát a belvároshoz. A közlekedés gyorsabb, kényelmesebb és biztonságosabb lesz. A munkák miatt ugyanakkor 2014 nyarától 2015 nyaráig várhatóan nehéz lesz a közlekedés Jamina és a belváros között. Ezúton is kérem és előre is köszönöm a lakosság türelmét és együttműködését – mondta el végezetül Vantara Gyula.

forrás: Csabai Mérleg

2013_vasut_rekonstrukcio_01.jpg
2013_vasut_rekonstrukcio_02.jpg
2013_vasut_rekonstrukcio_03.jpg


2017.10.16.
42 alkalommal olvasva
2017.10.16.
38 alkalommal olvasva
2017.10.16.
41 alkalommal olvasva


Békéscsaba Megyei Jogú Város
  • Vantara Gyula
    Szent István tér 10. I.emelet 4. ajtó.
    5600 Békéscsaba

    T (+36) 30 / 9454-698
Európai Unió
Kezdőlap Hozzáadás a kedvencekhez Nyomtatás Lap teteje
©2017 Vantara Gyula
parse time: 0.03seconds